Één nieuw begin - vandaag nog 👍

Je leeft je leven, maar het lijkt zo doelloos. Gevangen in de sleur van alledag bevind je je in een neerwaartse spiraal van deprimerende gevoelens, die je dapper verbergt achter een glimlach. Je voelt je leeg ondanks je talent en kennis, eenzaam ondanks al je vrienden, arm ondanks dat je omringd bent met materiële eigendommen – je hebt schrijnend behoefte aan méér dan een oppervlakkig leven zonder richting.

Of misschien weet je ten diepste wel dat het leven niet zonder richting is. Niet zonder doel. Wie weet heb je wel gehoord van Jezus, van de Verlosser, die kwam om je zonden te vergeven, en een nieuw leven te geven. Of sterker nog: ben je opgegroeid met het geloof en kun je het evangelie perfect navertellen. Maar ondanks die wetenschap heb je dingen gedaan of toegelaten in je hart, waarvan je beseft: dit hoort helemaal niet bij dat nieuwe leven! Het kan zijn dat al het goede dat je je ooit hebt voorgenomen, compleet is mislukt…

Herken jij (iets van) jezelf hierin? Ook voor mij is het zo geweest, dat ik wist: zó moet ik niet doorgaan - er is verandering nodig! Maar hoe je je ook voelt, wie je ook bent en wat je hebt gedaan – er is hoop! Want Jezus is er nog steeds. Hij wacht op jou! Merk je dat zachte, maar aanhoudende kloppen aan de deur van je hart? Laat Hem niet wachten! Het is nooit te laat voor een nieuw begin. En nooit te vroeg ook!

Jezus wil je helpen om de juiste keuzes te maken in je leven. Hij wil je intens gelukkig maken – geen vluchtige, jachtige ‘happy’ momenten, maar een blijvende innerlijke vrede en de kracht om ook moeilijkere situaties aan te kunnen. Want laten we eerlijk zijn: die moeilijke momenten komen heus wel, of je nu gelooft of niet. Toch – of juist dán – wil Hij je helpen, een toevlucht zijn, elke dag van je leven. Hij geeft je een vaste grond onder je voeten, een doel om je naar uit te strekken, en troost voor je ziel! Hoe? Eigenlijk heel eenvoudig: als je je leven aan Hem overgeeft, en samen met Hem een nieuwe start maakt. Vandaag nog!

Jezus Christus kan jou helpen!
God en zijn Zoon zagen vanuit de hemel de mensheid in nood. Hun harten branden van liefde voor de mensen, meer dan wie dan ook zich maar voor kunnen stellen.
Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop
Zou je niet vereerd zijn als de kroonprins bij je aan de deur stond? Natuurlijk zou je open doen! Hoe vereerd zou je zijn, als de Zoon van de Allerhoogste voor je deur zou staan?

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.