Één brief aan Jezus

EEN BRIEF AAN JEZUS

Allereerst wil ik U danken, Heer, dat ik U mag kennen met het besef dat dit voor velen helaas niet het geval is. Uw Genade en Liefde gaan vaak mijn menselijke verstand te boven. Wij als mensen zitten zo vast in een vorm van liefde die op een 'verdienmodel' lijkt, terwijl dat bij U niet het geval is.

Dank U, Heer, dat U ook voor mij aan het Kruis bent gestorven en opgestaan bent uit de dood, ter vergeving van mijn zonden. Dank U dat Uw bloed ook voor mij gevloeid is, en doordat ik daar in geloof en op vertrouw, is de relatie met De Ware God van de Bijbel hersteld. Dit kan ik nauwelijks bevatten en toch is het zo!

Zegt U niet in Uw Woord, in Romeinen 4:5 "Hem echter, die niet werkt, maar zijn geloof vestigt op Hem, die de goddeloze rechtvaardigt, wordt zijn geloof gerekend tot gerechtigheid."? En in Romeinen 5:1 "Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus, door wie wij ook de toegang hebben verkregen tot deze genade, waarin wij staan, en roemen in de hoop op de heerlijkheid Gods."? ........... Ik geloof, Heer....ik geloof.

Ik kan U alleen maar bedanken voor Uw gratis gift van Genade. Want wat ben ik uit mijzelf? Aan Uw standaard kan ik niet voldoen ....... nooit en te nimmer zal ik uit mijzelf zondevrij kunnen leven of genoeg goede werken kunnen verrichten om de hemel te verdienen ...... het lukt mij niet .... ik schiet hierin tekort. Zelfs nu ik een wedergeboren, nieuwe schepping ben ..... en een afkeer heb van de duisternis ........ een afkeer van zonde ....... schiet ik tekort.

Uit mijzelf ben ik niets. Maar door U ben ik alles! En alleen door U! Want wij hebben allen gezondigd en worden om niets gerechtvaardigd uit Uw genade, door de verlossing! Niks kan ik doen om rechtvaardiging te verdienen, want alle eer is aan U, Heer!

Ik vraag U, Heer, mij te helpen. Ik wil graag leren te reageren op de wereld om mij heen, zoals U zou reageren, dat ik Uw vorm van bovennatuurlijke Liefde steeds beter leer uit te delen, dat ik leer wandelen door Uw Geest en minder vanuit mijzelf, dat Uw Licht steeds feller gaat schijnen in mij en de duisternis, in wat voor vorm dan ook, steeds meer moet wijken.

Ik vraag U, Heer, mijn facebook-vrienden te helpen, in het steeds beter begrijpen van wat Uw Genade werkelijk inhoudt, want velen ploeteren uit zichzelf, heel hard werkend om maar niet te zondigen, om rechtvaardiging te proberen te verdienen. Dit leidt vaak tot depressies, frustraties en angst, terwijl een leven vanuit Uw Genade, Liefde, Kracht, Kennis en Wijsheid veel betere resultaten oplevert! Heer, leer ons allen de ruimte aan Uw Geest te geven, beginnend met de erkenning U in alles nodig te hebben!

Mijn laatste woorden ........ DANK U, JEZUS .......... VOOR UW VOLBRACHTE EN PERFECTE WERK!

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.